SLO | EN

Cilji in kompetence

Po uspešno opravljenem predmetu bo študent prikazal svoje znanje patofiziologije prehrane tako, da bo • definiral anatomijo in fiziologijo gastrointestinalnega sistem ljudi. • diskutiral sestavo mikro- in makronutrientov. • interpretiral energijsko ravnotežje in neravnotežje v človeškem telesu. • klasificiral prehranske bolezni. • Diskutiral patofiziološke mehanizme prehranskih bolezni.

Vsebina

• Anatomija in fiziologija prebavnega trakta Anatomija in fiziologija ustne votline, požiralnika, želodca, tankega in debelega črevesa ter akcesornih organov (trebušna slinavka, jetra, žolč in žolčnik). • Hranila – vrste hranil in njihova asimilacija Prebava in absorpcija mikro- in makronutrientov. Fiziološka vloga vlaknin in vloga pri preprečitvi bolezni. • Energetska bilanca telesa in telesna sestava Sestava človeškega telesa. Energetsko ravnovesje, energetsko neravnovesje in posledice neravnovesja, ki vodijo v prekomerno in premajhno telesno maso. Regulacija vnosa hrane in motnje hranjenja. • Patofiziologija prehranskih motenj in bolezni in logika terapije Genetske bolezni. Debelost in metabolni stres. Malnutricija. Anoreksija in bulimija. Bolezni kardiovaskularnega sistema. Bolezni zgornjega in spodnjega gastrointestinalnega trakta. Bolezni jeter, žolča in eksokrinega dela trebušne slinavke. Bolezni endokrinega sistema. Hematološke bolezni. Imunološke bolezni.

Metode poučevanja in učenja

• Interaktivna predavanja (avditorno in učenje na daljavo), • Aktivno skupinsko delo • Samostojno delo študentov

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

• Diskutirati anatomijo in fiziologijo gastrointestinalnega sistema. • Primerjati sestavo hranil, s poudarkom mikro- in makrohranilih. Ilustrirati vlogo vlaknin v človeški prehrani. • Opisati energijsko ravnovesje v povezavi z boleznimi. • Razvrstiti prehranske bolezni. Med prehranskimi boleznimi spoznati medsebojno prioriteto, v povezavi s prevalenco bolezni. Primerjati patofiziološke mehanizme prehranskih bolezni.

Temeljni literatura in viri

Sareen S. Gropper, Jack L. Smith. Advanced Nutrition and Human Metabolism. Cengage Learning (2012). Linda Kelly DeBruyne, Kathryn Pinna, Sharon Rady Rolfes. Nutrition for Health and Healthcare. Cengage Learning (2013). Marcia Nelms, Kathryn P. Sucher, Karen Lacey, Sara Long Roth. Nutrition Therapy and Pathophysiology. Cengage Learning (2015). Stožer Andraž, Dolenšek Jurij, Rupnik Marjan: Fiziologija prebavne cevi, 1. del. Medinski razgledi (2010). Stožer Andraž, Dolenšek Jurij, Rupnik Marjan: Fiziologija prebavne cevi, 2. del. Medinski razgledi (2010).

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarju in pozitivna ocena seminarske naloge. Na seminarjih je potrebna 80 % udeležba.

Opombe

Izpit je opravljen, če so pozitvno opravljene vse naslednje obveznosti: - pisni izpit - seminarsko delo

  • doc. dr. JURIJ DOLENŠEK, univ. dipl. biol. (UN)

  • Pisni izpit: 80
  • Seminar: 20

  • : 15
  • : 20
  • : 145

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (PREVENTIVNA IN KLINIČNA PREHRANA) - 1.