SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: - spoznati načela preventivne prehrane za ohranjanje in krepitev zdravja; - prepoznati orodja za lažjo predstavo uravnotežene prehrane in prepoznavo zdravih izbir; - prepoznati temeljne principe prehranske epidemiologije oz. raziskovanja; - spoznati preventivno prehrano pred ključnimi boleznimi sodobnega časa: rakom, srčno-žilno boleznijo, debelostjo, sladkorno boleznijo; - poznati značilnosti optimalne prehrane v različnih življenjskih obdobjih.

Vsebina

Načela uravnotežene, varovalne in varne hrane. Orodja za lažjo predstavo uravnotežene prehrane in prepoznavo zdravih izbir. Prehranska epidemiologija in metode raziskovanja. Prehrana kot del programov krepitve zdravja v primarnem zdravstvenem varstvu. Prehrana kot varovalni dejavnik oz. dejavnika tveganja pri nastanku različnih bolezni in motenj (rak, bolezni srca in ožilja,debelost in sladkorna bolezen, …). Vpliv okoljskih ter drugih psihosocialnih dejavnikov na prehransko vedenje in zdravstvene izide. Javnozdravstveni ukrepi in učinki preventivne prehrane. Preventivna prehrana v različnih življenjskih obdobjih: - prehrana v obdobju nosečnosti in dojenja, - prehrana za dojenčka, - prehrana v obdobju otroka in mladostnika, - prehrana v obdobju odraslega človeka, - prehrana starostnika, - prehrana pri drugih prehranskih zahtevah.

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja (avditorno in učenje na daljavo), - Seminar (PBL – učenje na problemu), - aktivno delo po skupinah. Na seminarjih je potrebna 80 % udeležba.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent bo povečal poznavanje, primerljivost in širino koncepta preventivne prehrane za ciljne skupine in posebne prehranske potrebe. Študent bo ob zaključku te učne enote sposoben: - razumeti temeljna načela promocije zdravja in prehrane v javnem zdravju, - razumeti okoljske in druge psihosocialne dejavnike ter ukrepe za prehransko vedenje, - prepoznati in obvladati varovalne dejavnike in dejavnike tveganja v povezavi s prehrano , - izdelati celosten pristop preventivnega prehranjevanja za različne ciljne skupine.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študent bo znal uporabiti znanja s področja preventivne prehrane. Sposoben bo identificirati, kritično analizirati in sintetizirati pridobljena znanja in veščine s področja preventivne prehrane.

Temeljni literatura in viri

Obvezna literatura / Mandatory references: Bendich, A., Deckelbaum, R.J., (2010). Preventive Nutrition 4th ed. Springer: Humana Press. Mahan, K, Escott-Stump, Raymond JL. Krause's Food and the Nutrition Care Process,(13th ed). W B Saunders Company, Philadelphia, 2012. Hlastan Ribič, C. Zdrava prehrana: Skripta za študente medicine, 2009. Whitney, E.N., Cataldo, C.B., Rolfes, S.R., 2006. Understanding normal and clinical nutrition. West/Wadsworth, 7. izdaja, 958 s. Bratanič, B., idr. (2010). Smernice zdravega prehranjevanja za dojenčke, 1. izd. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje RS. Gabrijelčič Blenkuš, M., idr. (2005). Smernice zdravega prehranjevanja v vzgojno-izobraževalnih ustanovah (od prvega leta starosti naprej). Ljubljana: Ministrstvo za zdravje RS. Pokorn, D., idr. (2008). Smernice zdravega prehranjevanja delavcev v delovnih organizacijah. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje RS. Cerović, O., idr. (2007). Priporočila za prehransko obravnavo bolnikov v bolnišnicah in starostnikov v domovih za starejše občane. Ljubljana: Ministrstvo za zdravje RS. Hlastan Ribič, C. (2011) Varnost živil. V: ZALETEL-Kragelj, L., Eržen, I., Premik, M. Uvod v javno zdravje (2011). 1. ponatis. Ljubljana : Medicinska fakulteta, Katedra za javno zdravje.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah ter potrebna je 80 % udeležba

  • doc. dr. MATEJ GREGORIČ

  • Pisni izpit: 80
  • Seminar: 20

  • : 20
  • : 20
  • : 140

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (PREVENTIVNA IN KLINIČNA PREHRANA) - 1.