SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo sposoben: - razumeti področje dela z otroki s posebnimi potrebami, - prepoznati značilnosti posamezne motnje - določiti ustrezne načine dela z otroki s posebnimi potrebami.

Vsebina

Predavanja: 1. Pregled značilnosti razvojnega obdobja - zgodnje, srednje in pozno otroštvo. 2. Razumevanje pojma posebnih potreb in značilnosti posameznih motenj / težav: • motnje avtističnega spektra, • ADHD in ADD, • čustveno-vedenjske motnje, • govorno-jezikovne motnje, • primanjkljaji na posameznih področjih učenja, • motnja v duševnem razvoju. 3. Poznavanje primernih načinov dela/pristopov za delo s posamezno motnjo: • vedenjski pristopi (ABA) • vizualne opore • TEAACH • prilagojena komunikacija (razumevanje s pomočjo sličic, konkreten jasen govor). Seminarske vaje Študent na podlagi konkretnega primera in z razumevanjem motnje ter znanjem o razvoju otroka, ki ga je pridobil na predavanjih oblikuje indivudaliziran načrt za delo na posameznih področjih. Načrt napiše v obliki seminarja, ki ga nato ustno zagovarja.

Metode poučevanja in učenja

Predavanje (avditorno in oblika učenja na daljavo), seminarske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Po uspešnem zaključku učne enote, bo študent sposoben: 1. Opisati značilnosti celotnega razvojnega obdobja otroštva ter znal znanje uporabiti v praksi. 2. Razumeti pojem posebnih potreb. 3. Pojasniti etiologijo, vzroke in prevalenco ter načine diagnosticiranja. 4. Oblikovati individualiziran načrt obravnave upoštevajoč osnovne značilnosti ustreznih pristopov za delo z otroki s posebnimi potrebami.

Temeljni literatura in viri

Temeljna: Gates, B. Fearns, D.& Welch, J. ( 2014). Learning disability nursing at a glance. London: Wiley Blackwell. Globačnik, B. (2012). Zgodnja obravnava. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Priporočena: Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.), (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete v Ljubljani. Clement Morrison, A. (2008a). Diagnostično ocenjevanje posebnih potreb – izobraževalni model. V M. Kavkler, A. Clement Morrison, M. Košak Babuder, S. Pulec Lah in S. Viola, Razvoj inkluzivne vzgoje in izobraževanja – izbrana poglavja v pomoč šolskim timom (49–55). Ljubljana: ZRSŠ. Cooper, P. (2005). AD/HD. V A. Lewis in B. Norwich (ur.), Special teaching for special children? Pedagogies for inclusion. (123–137). Maidenhead: Open University Press Dolčič, T. (2014). Glas otroka v procesih pomoči. Šolsko svetovalno delo, 18 (1/2), 59–62. Garner, P. (2009). Special Educational Needs: The Key Concepts. London in New York: Routledge Taylor in Francis Group. Hornby, G. (2000). Improving Parental Involvement. London, New York: Casell

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarju in pozitivna ocena seminarske naloge.

  • izr. prof. dr. HOJKA GREGORIČ KUMPERŠČAK, dr. med.

  • Seminarska naloga: 50
  • Pisni izpit: 50

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko, angleško
  • slovensko, angleško

  • ZDRAVSTVENA NEGA (ZDRAVSTVENA NEGA) - 1.