SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilji : Poznavanje prehrane za vzdrževanje zdravja in za različna bolezenska stanja ter motnje hranjenja. Splošne kompetence: Razumevanje konceptov znanstvenih izhodišč klinične prehrane in dietetike, ki študenta usmerjajo k analiziranju in reševanju problemov. Razvijanje zmožnosti za iskanje, izbiro in uporabo relevantnih podatkov in najnovejših informacij s področja prehrane. Predmetno specifične kompetence: Študent zna oceniti stanje prehranjenosti bolnika. Študent zna prepoznati osnovne simptome, pozna diagnostične postopke in principe zdravljenja bolezni ter najprimernejšo obliko prehrane pri določeni bolezni vključno z vsemi oblikami umetne prehrane. Razvija sposobnosti sodelovanja v multidisciplinarnem timu. Razvija sposobnosti raziskovanja, dokumentiranja, analize rezultatov, prikaza rezultatov in njihove objave v strokovni oz. znanstveni literaturi.

Vsebina

• Prehranski tim • Klinični potek prehranske podpore in terapije na vseh nivojih zdravstvenega sistema • Prehrana v pediatriji • Prehrana pri boleznih prebavil • Odpoved prebavil • Prehranske alergije in intolerance • Prehrana onkološkega bolnika. • Etični aspekti prehrane pri terminalnih bolnikih • Perioperativna prehrana in prehrana po kirurških posegih na prebavilih. • Prehrana kritično bolnih. • Prehrana pri bolezni ledvic • Motnje hranjenja

Metode poučevanja in učenja

Predavanja (avditorno in učenje na daljavo) Seminarske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študent razume pomen prehrane v bolezni. Pozna osnove učinkov hrane na bolezenske procese in razume patofiziološko dogajanje pri različnih motnjah. Pozna različne načine prehranske podpore bolnikov in zna načrtovati prehrano. Ima teoretično podlago za sodelovanje pri raziskovalnem delu.

Temeljni literatura in viri

Mahan, K., EScott-Stump, S., Krause« Food, Nutrition & Diet therapy (12th ed) WBSaunders Company, Philadelphia, 2008 Sobotka L.Basics of clinical nutrition, Galen 2014 Cederholm T, et al. ESPEN guidelines on definitions and terminology of clinical nutrition. Clin Nutr 2017 A.S.P.E.N. and E.S.P.E.N. guidelines

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in priprava seminarske naloge.

Opombe

Seminarska naloga in ustna predstavitev – pogoj za pristop k izpitu

  • doc. dr. MAJA ŠERUGA

  • Pisni izpit: 80
  • Seminarska naloga: 20

  • : 20
  • : 20
  • : 140

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (PREVENTIVNA IN KLINIČNA PREHRANA) - 2.