SLO | EN

Cilji in kompetence

Študent bo: • se bo seznanil in razumel obstoj pojavljanja neenakosti v zdravju; • spoznal programe za ohranjanje zdravja in preventivo kronično nenalezljivih bolezni, ki se izvajajo in razvijajo v šolah, delovnem okolju, zdravstvenih ustanovah in lokalni skupnosti; • sposoben razvoja ustreznega pristopa v obravnavi zdravih ali bolnih, ki temelji na spoštovanju medkulturnih razlik in razvoju lastnih kulturnih kompetenc; • sposoben vodenja promocije zdravja v lokalni skupnosti ali znotraj organizacije; • usposobljen za načrtovanje, organiziranje, izvajanja, usklajevanja in nadziranja zdravstveno vzgojnih programov in promocije zdravja v lokalni skupnosti; • sposoben prepoznavanja vzorcev zdravega obnašanja in dejavnikov tveganja ter uporabo modela za spreminjanje življenjskih navad pri posamezniku in v skupnosti; • pripravljen na javno nastopanje in sodelovanje z mediji na področju promocije zdravja;

Vsebina

Sodobne paradigme zdravja. Determinante zdravja in neenakost v zdravju (v Sloveniji, na področju globalnega zdravja). Proces promocije zdravja. Pomen transkulturne zdravstvene nege v promociji zdravja. Kritična analiza in ocena strokovne in znanstvene literature in/ali internetnih virov na področju promocije zdravja, katere rezultate bi bilo možno prenesti v prakso. Priprava programov promocije zdravja in evalvacija programov. Modeli spreminjanja življenjskih navad (Transteoretični model, Piramida logičnih nivojev, in druge) Promocija zdravja pri posameznih ogroženih skupinah prebivalstva. Promocija zdravja v regiji in na nacionalnem nivoju.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja Seminarske vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: • Študent razume obstoj pojavljanja neenakosti v zdravju v širšem družbenem kontekstu; • Študent razume in je sposoben delovati v prid odpravljanja neenakosti v zdravju; • Študent razume vpliv različnih dejavnikov na zdravje in bolezen ter to upošteva v načrtovanju programov zdravstvene vzgoje in promocije zdravja. • Študent zna prepoznati in analizirati potrebe po zdravstveno vzgojnem delu, vzgoji za zdravju in promociji zdravja v populaciji. • Študent pozna in zna uporabiti vsebine s področja zdravstvene vzgoje, vzgoje za zdravje in promocije zdravja. • Študent bo sposoben v skupini pripraviti projektno nalogo na izbrano temo in jo ustno predstaviti.

Temeljni literatura in viri

Obvezna / Mandatory Nola, P., Murdaugh, C. L. & Parsons, M. A., 2019. Health promotion in nursing practice Pender, 8th ed. Pearson. Priporočena / Recomended Wallace, B. C. (Ed.). (2007). Toward equity in health: a new global approach to health disparities. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Turner, R. I. (2009). Guide to public health research needs. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Kronenfeld, J. J. (Ed.). (2013). Social determinants, health disparities and linkages to health and health care. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com Luquis, R. R., PA©rez, M. A., & Prez, M. A. (2013). Cultural competence in health education and health promotion. Retrieved from https://ebookcentral.proquest.com

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Aktivno sodelovanje pri seminarskih vaja in priprava ter predstavitev projektne naloge. Prisotnost se preverja.

  • izr. prof. dr. SABINA LIČEN

  • Projektna naloga: 80
  • Seminarske vaje: 20

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • ZDRAVSTVENA NEGA (INTEGRIRANA OBRAVNAVA KRONIČNIH BOLNIKOV V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI) - 1.
  • ZDRAVSTVENA NEGA (JAVNO ZDRAVJE) - 1.