SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj učne enote je študentom zagotoviti napredna znanja, veščine in odnos do kompetentne psihosocialne rehabilitacije in ambulantnega zdravljenja z izzivi na področju duševnega zdravja. Poudarek bo na doseganju kompetenc v sodobnih pristopih k celostni psihosocialni skrbi za duševno zdravje.

Vsebina

1. Modeli mednarodne rehabilitacije in ambulantna oskrba duševnega zdravja. 2. Strategije in prakse duševnega zdravja v Sloveniji. 3. Načini psihosocialne rehabilitacije in zdravljenja v skupnosti; obvladovanje simptomov; model okrevanja; duševno zdravje in raziskave, ki temeljijo na dokazih. 4. Vloga zdravstvene nege pri ambulantni oskrbi duševnega zdravja; terapevtska komunikacija; veščine in pristopi svetovanja; psihične sposobnosti; model okrevanja; krizni poseg; kognitivni posegi, ki izboljšujejo kognitivno uspešnost; terapija dialektičnega vedenja; vadba rekreacijske terapije; preventivni in wellness programi. 1. Ozaveščanje o storitvah ambulantne oskrbe duševnega zdravja; model zdravstvenega varstva na domu; bolniške storitve; vloga prostovoljnih storitev; uporaba modela okrevanja in vključitev; zdravstvene strategije in vprašanja kakovosti življenja. Medresorsko delo in ključna vloga družin. Poklicni in rehabilitacijski programi.

Metode poučevanja in učenja

Interaktivna predavanja; Raziskovalno skupinsko delo; Samostojno učenje; Problemsko učenje; Akcijsko učenje; Mešani pristopi učenja; Različni tipi poučevanja.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

1. Primerja in razlikuje različne pristope/modele ambulantne oskrbe duševnega zdravja v mednarodnem prostoru. 2. Kritično ocenjuje moderne storitve in strategije ambulantne oskrbe duševnega zdravja v Sloveniji. 3. Ovrednoti modele promocije, preventive in programa upravljanja duševnega zdravja. 4. Analizira vlogo medicinske sestre na oddelku za duševno zdravje glede na ambulantno oskrbo duševnega zdravja in storitev. 5. Ovrednoti pristope ambulatnega duševnega zdravja (okrevanje in kognitivni pristopi teorije kriznega posredovanja). 6. Kritično oceni učinkovitost multi/interdisciplinarne ekipe in vlogo družin v ambulantni oskrbi za ljudi z duševnimi težavami.

Temeljni literatura in viri

Obvezna/Manadtory Corrigan, P.W. (2016) Principles and practice of psychiatric rehabilitation: An empirical approach. 2nd Ed, New York, NY: Guildford Press. Prout, T. & Wadkins, M. (2015) Essential interviewing and counselling skills.London: Springer Publishing Company. Wheeler, K.. (2013). Psychotherapy for the Advanced Practice Psychiatric Nurse, Second Edition: A How-To Guide for Evidence-Based Practice 2nd Edition. Springer Publishing Company, https://www.amazon.com/Psychotherapy-Advanced-Practice-Psychiatric-Second/dp/0826110002 Priporočena/Recommended: Bond, G.R, Drake, R.E. (2017) New directions for psychiatric rehabilitation in the USA. Epidemiol Psychiatr Science, 26:223–7. doi: 10.1017/S2045796016000834. Bramesfeld, A., & Stegbauer, C. (2016) Assessing the performance of mental health service facilities for meeting patient priorities and health service responsiveness. Epidemiology and Psychiatric Sciences, DOI: http://dx.doi.org/10.1017/S2045796016000354. Correll, C.U., Galling, B,. Pawar, A., Krivko, A,.Bonetto, C. Ruggeri, M., et al. (2018)Comparison of early intervention services vs treatment as usual for early-phase psychosis: a systematic review, meta-analysis, and meta-regression. JAMA Psychiatry. (2018) 75:555–65. doi: 10.1001/jamapsychiatry.0623 Cristea IA., Gentili C. Cotet C.D., Palomba ,D., Barbui,C. & Cuijpers P. (2017) Efficacy of psychotherapies for borderline personality disorder: A systematic review and meta-analysis. JAMA Psychiatry, 74:319–28. doi: 10.1001/jamapsychiatry.2016.4287. Prihodova L, Guerin S, Tunney C, Kernohan WG. Key components of knowledge transfer and exchange in health services research: findings from a systematic scoping review. J Adv Nurs. (2019) 75:313–26. doi: 10.1111/jan.13836. Soo SA, Zhang ZW, Khong SJ, Low JEW, Thambyrajah VS, Alhabsyi SHBT, et al.(2018) Randomized controlled trials of psychoeducation modalities in the management of bipolar disorder: a systematic review. J Clin Psychiatry, 79:17r11750. doi: 10.4088/JCP.17r11750.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Pogoji za vključitev v delo: Pogojev ni. Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti: Pogoj za pristop k izpitu je aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah.Prisotnost se preverja.

  • doc. dr. MARGARET DENNY

  • Pisni izpit: 50
  • Ustni izpit: 50

  • : 25
  • : 20
  • : 135

  • slovensko, angleško
  • slovensko, angleško

  • ZDRAVSTVENA NEGA (INTEGRIRANA OBRAVNAVA KRONIČNIH BOLNIKOV V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI) - 2.