Cilji in kompetence
• podati znanja in informacij in njihovo razumevanje o sodobnih tehnologijah, ki se danes vse pogosteje uporabljajo za spreminjanje odnosov v družbi;
• razumevanje potrebe po upoštevanju etičnih in moralnih norm v družbi;
• prikazati praktično uporabo predhodno pridobljenih teoretičnih znanj na praktičnih primerih s posebnim poudarkom na razumevanju in vrednotenju vplivov in posledic uvajanja sodobnih tehnologij v družbo;
• spodbujanje študentov h kreativnemu in samostojnemu razmišljanju pri reševanju problemov in razvijanju kritičnega mišljanja in presojanja.
• zavedanje vloge posameznika in zavedanje njegovega vpliva na družbo prihodnosti.
Vsebina
• Družba 5.0 in relacvije družba-posameznik-umetna inteligenca
• Industrija 4.0, in vloga človeka v povezavi z umetno inteligenco
• Filozofija tehnologije in filozofija umetne inteligence
• Etika in morala in relacije etika posameznika, družbene norme in strojno vedenje
• Vloga in pomen posameznika v Družbi 5.0
• Vloga in pomen umetne inteligence v Družbi 5.0
• Družbene spremembe v povezavbi z prevlado umetne inteligence
• Konsekvence uvajanja umetne inteligence v družbo in izobraževanje
• Izobraževanje in umetna inteligenca - možni scenarji
Seminar:
Seminar aplikativno dopolnjuje vsebino predavanj z reševanjem praktičnih problemov.
Metode poučevanja in učenja
• frontalna predavanja,
• skupinsko delo;
• izdelava seminarske naloge,
• diskusije v elektronskem forumu,
• e-učenje.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
• razumevanje splošnih etičnih in moralnih norm pri kreiranju in uporabi aplikacij umetne inteligence in vpliv tega na celotno družbo;
• razumevanje različnih načinov za učinkovito načrtovanje sodobnih tehnoloških procesov;
• razumevanje soodvisnosti med tehnologijo in družbo;
• razumevanje potrebne evalvacije sovisnosti različnih znanj in postopkov ter njihov potrencialni vpliv na sodobno družbo in reševanje praktičnih problemov v njej.
Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
• razumevanje uporabe informacijske tehnologije in uporabe orodij za izdelavo sodobnih tehnoloških rešitev;
• reševanje problemov: ocenjevanje obstoječih in lastnih tehnoloških rešitev;
• načrtovanje tehnologije za ustvarjanje različnih tehnoloških rešitev ob uportabi etičnih in moralnih norm.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
• razumevanje uporabe informacijske tehnologije in uporabe orodij za izdelavo sodobnih tehnoloških rešitev;
• reševanje problemov: ocenjevanje obstoječih in lastnih tehnoloških rešitev;
• načrtovanje tehnologije za ustvarjanje različnih tehnoloških rešitev ob uportabi etičnih in moralnih norm.
Temeljni literatura in viri
Aberšek, B. (2014). Filozofska analiza mehanizmov naravnega mišljenja in umetne inteligence: doktorskega [i. e. doktorska] disertacija [[B. Aberšek]]. https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=44854
Flogie, A. (2019). The Impact of Innovative ICT Education and AI on the Pedagogical Paradigm. Cambridge Scholars Publishing.
Aberšek, B. (2014). Virtual Teacher : Cognitive Approach to E-learning Material. Cambridge Scholars Publishing.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Brez posebnih zahtev
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju