Cilji in kompetence
• podati znanja in informacij in njihovo razumevanje o sodobnih tehnologijah, ki se danes vse pogosteje uporabljajo za spreminjanje odnosov v družbi;
• razumevanje potrebe po upoštevanju etičnih in moralnih norm v družbi;
• prikazati praktično uporabo predhodno pridobljenih teoretičnih znanj na praktičnih primerih s posebnim poudarkom na razumevanju in vrednotenju vplivov in posledic uvajanja sodobnih tehnologij v družbo;
• spodbujanje študentov h kreativnemu in samostojnemu razmišljanju pri reševanju problemov in razvijanju kritičnega mišljanja in presojanja.
• zavedanje vloge posameznika in zavedanje njegovega vpliva na družbo prihodnosti.
Vsebina
Predavanja:
• Družba 5.0 in relacvije družba-posameznik-umetna inteligenca
• Industrija 4.0, in vloga človeka v povezavi z umetno inteligenco
• Filozofija tehnologije in filozofija umetne inteligence
• Etika in morala in relacije etika posameznika, družbene norme in strojno vedenje
• Vloga in pomen posameznika v Družbi 5.0
• Vloga in pomen umetne inteligence v Družbi 5.0
• Družbene spremembe v povezavbi z prevlado umetne inteligence
• Konsekvence uvajanja umetne inteligence v družbo in izobraževanje
• Izobraževanje in umetna inteligenca - možni scenarji
Seminar:
Seminar aplikativno dopolnjuje vsebino predavanj z reševanjem praktičnih problemov. Lectures:
• Society 5.0 and relation society-individual-artificial intelligence
• Industry 4.0, and the role of human in relation to artificial intelligence
• Philosophy of technology and philosophy of artificial intelligence
• Ethics and morality and relationships of ethics of individual, social norms and machine behavior
• Role and importance of the individual in Society 5.0
• The role and importance of AI in Society 5.0
• Social changes in links with the dominance of artificial intelligence
• Consequences accounts of the introduction of artificial intelligence in society and in education
• Education and artificial intelligence - possible scenarios
Seminar:
Seminar work supplements the lectures with the solutions of the practical problems.
Metode poučevanja in učenja
• frontalna predavanja,
• skupinsko delo;
• izdelava seminarske naloge,
• diskusije v elektronskem forumu,
• e-učenje.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
• To present knowledge and information and their understanding about new contemporary technical praxes as modern technologies, used for changes in contemporary society;
• understanding of the need to respect ethical and moral norms in society;
• to demonstrate practical use of previously accumulated theoretical knowledge on the practical examples with specially stress on the understanding and evaluation of influences and consequences of introduction contemporary technologies in society;
• to encourage the students to creative and independent thinking for developing and solving different problems and developing critical thinking and judgment;
• awareness of the role of the individual and awareness of his/her impact on the society of the future.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
• razumevanje uporabe informacijske tehnologije in uporabe orodij za izdelavo sodobnih tehnoloških rešitev;
• reševanje problemov: ocenjevanje obstoječih in lastnih tehnoloških rešitev;
• načrtovanje tehnologije za ustvarjanje različnih tehnoloških rešitev ob uportabi etičnih in moralnih norm.
Temeljni literatura in viri
ABERŠEK, Boris. Filozofska analiza mehanizmov naravnega mišljenja in umetne inteligence : doktorskega [i. e. doktorska] disertacija. Maribor: [B. Aberšek], 2014. 319 str., ilustr. https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=44854. [COBISS.SI-ID 275935488]
FLOGIE, Andrej, ABERŠEK, Boris. The impact of innovative ICT education and AI on the pedagogical paradigm. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2019. XIV, 157 str., ilustr. ISBN 978-1-5275-3196-3. ISBN 1-5275-3196-1. [COBISS.SI-ID 24512520]
ABERŠEK, Boris, BORSTNER, Bojan, BREGANT, Janez. Virtual teacher: cognitive approach to e-learning material. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2014. XI, 289 str., ilustr. ISBN 1-4438-6524-9. ISBN 978-1-4438-6524-1. [COBISS.SI-ID 20951304]
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Brez posebnih zahtev
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • seminarske naloge in diskusije