SLO | EN

Cilji in kompetence

• podati znanja in informacij in njihovo razumevanje o sodobnih tehnologijah, ki se danes vse pogosteje uporabljajo za spreminjanje odnosov v družbi; • razumevanje potrebe po upoštevanju etičnih in moralnih norm v družbi; • prikazati praktično uporabo predhodno pridobljenih teoretičnih znanj na praktičnih primerih s posebnim poudarkom na razumevanju in vrednotenju vplivov in posledic uvajanja sodobnih tehnologij v družbo; • spodbujanje študentov h kreativnemu in samostojnemu razmišljanju pri reševanju problemov in razvijanju kritičnega mišljanja in presojanja. • zavedanje vloge posameznika in zavedanje njegovega vpliva na družbo prihodnosti.

Vsebina

• Družba 5.0 in relacvije družba-posameznik-umetna inteligenca • Industrija 4.0, in vloga človeka v povezavi z umetno inteligenco • Filozofija tehnologije in filozofija umetne inteligence • Etika in morala in relacije etika posameznika, družbene norme in strojno vedenje • Vloga in pomen posameznika v Družbi 5.0 • Vloga in pomen umetne inteligence v Družbi 5.0 • Družbene spremembe v povezavbi z prevlado umetne inteligence • Konsekvence uvajanja umetne inteligence v družbo in izobraževanje • Izobraževanje in umetna inteligenca - možni scenarji Seminar: Seminar aplikativno dopolnjuje vsebino predavanj z reševanjem praktičnih problemov.

Metode poučevanja in učenja

• frontalna predavanja, • skupinsko delo; • izdelava seminarske naloge, • diskusije v elektronskem forumu, • e-učenje.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: • razumevanje splošnih etičnih in moralnih norm pri kreiranju in uporabi aplikacij umetne inteligence in vpliv tega na celotno družbo; • razumevanje različnih načinov za učinkovito načrtovanje sodobnih tehnoloških procesov; • razumevanje soodvisnosti med tehnologijo in družbo; • razumevanje potrebne evalvacije sovisnosti različnih znanj in postopkov ter njihov potrencialni vpliv na sodobno družbo in reševanje praktičnih problemov v njej. Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi: • razumevanje uporabe informacijske tehnologije in uporabe orodij za izdelavo sodobnih tehnoloških rešitev; • reševanje problemov: ocenjevanje obstoječih in lastnih tehnoloških rešitev; • načrtovanje tehnologije za ustvarjanje različnih tehnoloških rešitev ob uportabi etičnih in moralnih norm.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi: • razumevanje uporabe informacijske tehnologije in uporabe orodij za izdelavo sodobnih tehnoloških rešitev; • reševanje problemov: ocenjevanje obstoječih in lastnih tehnoloških rešitev; • načrtovanje tehnologije za ustvarjanje različnih tehnoloških rešitev ob uportabi etičnih in moralnih norm.

Temeljni literatura in viri

Aberšek, B. (2014). Filozofska analiza mehanizmov naravnega mišljenja in umetne inteligence: doktorskega [i. e. doktorska] disertacija [[B. Aberšek]]. https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=44854 Flogie, A. (2019). The Impact of Innovative ICT Education and AI on the Pedagogical Paradigm. Cambridge Scholars Publishing. Aberšek, B. (2014). Virtual Teacher : Cognitive Approach to E-learning Material. Cambridge Scholars Publishing.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Brez posebnih zahtev

  • izr. prof. dr. ANDREJ FLOGIE
  • red. prof. dr. BORIS ABERŠEK

  • seminarska naloga: 100

  • : 15
  • : 15
  • : 60

  • slovensko
  • slovensko