Evropska unija je postavila ambiciozne cilje za izvajanje Evropskega izobraževalnega prostora do leta 2025, vključno s kakovostjo v izobraževanju in usposabljanju za razvoj ključnih kompetenc in vseživljenjsko učenje. Ključne kompetence za vseživljenjsko učenje upoštevajo pomembne družbene spremembe, kot je digitalizacija, s poudarkom na pripravi državljanov na spreminjajoče se delovne trge in družbo. »Izobraževanje, usposabljanje in vseživljenjsko učenje« je prvo načelo Evropskega stebra socialnih pravic, po katerem ima vsakdo pravico do kakovostnega in vključujočega izobraževanja, usposabljanja in vseživljenjskega učenja za vzdrževanje in pridobivanje veščin, kar je tudi povezano z Evropskim načrtom za veščine.
Vseživljenjsko učenje je koncept, ki se nanaša na neprekinjeno pridobivanje znanja, spretnosti, izkušenj in kompetenc skozi celotno življenje. Gre za proces, ki se odvija v različnih okoljih in oblikah, vključno z izobraževalnimi institucijami, delovnimi mesti, skupnostmi, domačim okoljem ter digitalnimi in virtualnimi platformami. Pomembno je razumeti, da vseživljenjsko učenje presega tradicionalno predstavo o formalni izobrazbi in se osredotoča na kontinuirano pridobivanje znanja in razvoj spretnosti skozi vse življenje.
Vseživljenjsko učenje je ključnega pomena v sodobni družbi, ki se hitro spreminja in zahteva stalno prilagajanje. Uspešna kultura vseživljenjskega učenja je ključna za to, da bo imel vsak posameznik znanja, spretnosti in kompetence, potrebne za uspeh v družbi, na trgu dela in v osebnem življenju. Priložnosti za vseživljenjsko učenje bi morale biti del dolgoročne strategije ustanov za izobraževanje in usposabljanje, da bi te izboljšale svojo odzivnost na hitro spreminjajoče se potrebe delodajalcev in učečih se. Vseživljenjsko učenje poveča odpornost učečega na spremembe trga dela, kar je ključno za zagotavljanje konkurenčnega trajnostnega razvoja družbe.
Center za vseživljenjsko učenje Univerze v Mariboru
V okviru projekta Agilni razvoj izobraževanj in mikrodokazil je bil leta 2022 ustanovljen Center za vseživljenjsko učenje Univerze v Mariboru. Center je prevzel aktivno vlogo pri vzpostavljanju okolja za agilni razvoj izobraževanj in mikrodokazil Univerze v Mariboru in pri pripravi usmeritev za razvoj vseživljenjskega učenja na Univerzi v Mariboru.
Za dosego ključnih ciljev Univerze v Mariboru, ki vključujejo povečanje odzivnosti, prožnosti izobraževanja in prispevek k razvoju družbe, se Center za vseživljenjsko učenje Univerze v Mariboru osredotoča na naslednje naloge in dejavnosti, povezane z razvojem in upravljanjem mikrodokazil Univerze v Mariboru: